یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
دوشنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۲ ۱۴:۰۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیین تکریم و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پیام خبر، در مراسمی که ظهر دوشنبه در سالن اجتماعات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با حضور حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران برگزار شد، علی خواجه‌نژادیان به عنوان مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس معرفی و از خدمات سعیدرضا کامرانی تقدیر شد.

در ابتدای این مراسم کامرانی، مدیرکل پیشین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: کانون یکی از نهادهای تاثیرگذار کشور است که قریب ۶ دهه در ترویج فرهنگ و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان کشور کوشیده است.

خلیل عسکری نیز در این آیین گفت: آنچه که امروز لازمه کار متولیان دستگاه های فرهنگی است تزریق روحیه امید به جامعه است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند پیام‌‌رسان امید باشد کانون پرورش فکری است.

وی با بیان انکه ابزار هنر مهمترین ویژگی و لازمه کار فرهنگی است، بر همکاری دوسویه این نهادها تاکید کرد و افزود: برنامه‌های دوجانبه بین کانون و آموزش و پرورش ایجاد شود.

نیاز به نیروی انسانی و سخت افزاری

عسکری نیاز به نیروی انسانی و سخت افزاری را از اولویت‌های کانون برشمرد و بازسازی و تقویت هویت از نکاتی بود که مدیرکل آموزش و پرورش فارس مورد تاکید قرار داد.

اسماعیل قزل سفلی هم در این مراسم نقش کانون پرورش فکری را در تربیت نسل آینده مهم برشمرد و گفت: کانون در استعدادیابی نیروهای نخبه نقش پررنگی دارد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار فارس از مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران درخواست کرد که نسبت به جهاد کارکنان این نهاد نگاهی گسترده داشته باشند.

انسان سازی وظیفه کانون پرورش است

حامد علامتی، نیز در این مراسم، انسان سازی را وظیفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برشمرد و گفت: کودک با ولایت از بدو تولد مانوس می شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران اضافه کرد: کار تربیتی با کودک باید با مفهوم ولایت همراه باشد و گزاره‌های این مفهوم در زیست‌ آن تجلی یابد.

به گفته علامتی، اتفاقات اخیر کشور نشان داد که بسیاری نوجوان اغفال شده و کسانی که هنجارشکنی کردند افرادی بودند از پدرهای خود در زندگی شخصی عبور کرده بودند.

وی افزود: مفهوم ولی‌فقیه مقدمه مفهوم ولایت ائمه (ع) است.

مردم باور دارند کتاب‌های کانون سالم است

علامتی یکی از سرمایه‌های اصلی کانون را اعتماد مردمی عنوان کرد و افزود: مردم باور دارند کتاب‌هایی که کانون منتشر می‌کند، آثار سالمی است.

وی اضافه کرد:‌ تقاصا برای توسعه فعالیت‌های کانون زیاد است و حتما به این فکر هستیم که آن را اولویت قرار دهیم. از این رو یک راه جدیدی را طراحی کردیم و مطالعات ما نشان داده است که به تنهایی کار تربیتی امکان پذیر نیست و باید کار جهادی و جبهه‌ای انجام گیرد و استفاده از ظرفیت‌های مردمی را ایجاد خواهیم کرد.

علی خواجه‌نژادیان هم در این مراسم، گفت: بهترین شکل تعبیر مسئولیت من در مجموعه کانون پرورش فکری بوده است.

مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود: نشست‌های تخصصی با کارشناسان خواهم داشت و تلاش می‌کنم تصمیم‌سازی‌ها از کف به بالا باشد.

 

کد خبر 212112

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید